Training van stichting Muses - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Britt en Nena - WaarBenJij.nu Training van stichting Muses - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Britt en Nena - WaarBenJij.nu

Training van stichting Muses

Door: Nena

Blijf op de hoogte en volg Britt en Nena

13 April 2014 | Nederland, Amsterdam

Zondagavond 13/04 - Antwerpen

Ons avontuur komt steeds dichterbij, en daar zijn we ons maar al te bewust van. Om goed voorbereid te zijn op de reis die ons te wachten staat, reden we vandaag naar Amsterdam om daar een training in vrijwilligerswerk te krijgen.
Omdat we met Activity International weggaan, krijgen we deze gratis aangeboden!

Het werd een fijne dag waarbij we onze angsten en vragen konden delen met ervaren vrijwilligers, maar ook met andere jonge mensen die zelf binnenkort op vrijwilligersreis vertrekken.

We hebben het gehad over de rol die je kan innemen als vrijwilliger, hoe je fondsen kan werven, hoe je je bijdrage duurzaam kan maken, hoe je moet omgaan met hechting en cultuurverschillen.

Het was echt fijn om eens te horen hoe anderen hier over denken, en om te merken dat je niet alleen bent. Jammer wel dat we zolang onderweg waren...

Langs de andere kant hebben we toch even een glimp van Amsterdam mogen opvangen én waren we al een stapje dichter bij ons vertrek (Schiphol!).

Het was dus zeker de moeite waard!

Britt en Nena

Wij zijn Britt en Nena, twee enthousiaste meisjes die graag een handje willen gaan helpen in Suriname. Op 1 juli gaan we samen het avontuur tegemoet, en gaan we voor een maand naar Paramaribo, Suriname. We weten nog niet precies waar we terecht zullen komen, maar dat het een weeshuis zal zijn weten we wel al! Nu zijn we volop bezig aan de voorbereidingen (sommige paperassen duren al wat langer dan de anderen...) en denken we ook na over fondswerving. Je kan al onze ervaringen hier volgen!